Vásárlási feltételek

ÁSÁRLÁSI FELTÉTELEK

Általános szerződési feltételek (ÁSZF)

Jelen Általános Szerződési Feltételek tartalmazza a www.micimackobababolt.hu web áruházban (a továbbiakban: Web áruház) elérhető online termékértékesítési szolgáltatás regisztrált és nem regisztrált igénybevevő (továbbiakban: Vásárló) általi használatának feltételeit.

A Web áruház az internet hálózatán a www.micimackobababolt.hu URL alatt érhető el. Az Általános Szerződési Feltételek mindenkor hatályos lementhető és eltárolható változata a https://micimackobababolt.hu/vasarlasi-feltetelek-5 linkről tölthető le.

A Web áruház megtekintésével, a regisztrációval illetve a vásárlással (az itt felsorolt magatartások bármelyikével) a jelen ÁSZF szerinti szerződés jön létre az Eladó és a Vásárló között,amelyet a vásárlás megkezdésével Vásárló automatikusan elfogad és Felek között kötelező érvényűvé válik.

A Vásárló, mint a Web áruház használója köteles elfogadni a jelen ÁSZF feltételeit. Amennyiben a Vásárló az ÁSZF bármely rendelkezését nem fogadja el, úgy az oldalt nem használhatja, a Web áruházban nem vásárolhat.

A Vásárló személyes adatainak kezeléséről az Adatkezelési Tájékoztató rendelkezik, mely elérhető közvetlenül a főoldalról vagy a következő linken 

https:// micimackobababolt.hu/adatvedelmi-nyilatkozat-44 keresztül.

A Honlap használatához szükséges azon technikai tájékoztatást, melyet ezen ÁSZF nem tartalmaz, a Honlapon elérhető tájékoztatások nyújtják.

A szerződés nyelve magyar.

A web áruház nem köt szerződést kiskorúakkal. A megrendelő a kereskedelmi feltételek elfogadásával nyilatkozik arról, hogy nagykorú.

A beérkezett megrendeléseket az Eladó rendszere automatikusan tárolja elektronikus formában, ezeket a Vásárló később visszanézheti a saját fiókjába belépve. Felek elfogadják, hogy az ily módon kötött szerződés nem minősül írásban megkötöttnek szerződésnek, azokat az Eladó nem iktatja, ezért utólag nem hozzáférhető és arra Magyarország joga irányadó.

Tartalom:

            1. Eladó adatai

            2. Regisztráció

            3. A vásárlás menete

            4. Adatbeviteli hibák kijavításának technikai lehetőségei

            5. Ajánlati kötöttség, visszaigazolás

            6. Termékek ára, jellemzői

            7. Kiszállítás, személyes átvétel

            8. Fizetési módok

            9. Elállás joga

            10. Szavatosság

            11. Jótállás

            12. A felelősség korlátozása

            13. Szerzői jog

            14. Adatvédelem

            15. Panaszügyintézés

1. Eladó adatai

1.1. Jelen online Web áruház (a továbbiakban: Web áruház) fejlesztője és üzemeltetője, valamint a Web áruházban forgalmazott termékek eladója:

Cégnév: Kondor Anikó E.V

Székhely: 5430 Tiszaföldvár Nefelejcs út 3

Postacím: 5430 Tiszaföldvár Nefelejcs út 3

 

Adószám: 52409792-2-36

Banki adatok: 11745176-20006668

1.2. Ügyfélszolgálat

Cím: 5430 Tiszaföldvár Nefelejcs út 3

Telefon: +36 30 2823227

E-mail kapcsolat: gabor@micimackobababolt.hu

(a továbbiakban: Üzemeltető vagy Eladó)

1.3. A Web áruházban vásárolt ruhák használata előtt javasolt ellenőrizni a termék kifogásolhatatlan állapotát.

1.4. Az Eladó jogosult jelen Általános Szerződési Feltételeket a Vásárlók a Web áruház felületén keresztül történő előzetes tájékoztatása mellett, egyoldalúan is módosítani. A módosított rendelkezések a hatályba lépést követően a Web áruház első használata alkalmával válnak hatályossá a Vásárlóval szemben, azokat a módosítást követően leadott megrendelésekre kell alkalmazni.

1.5. Bármely Vásárló, aki nem ért egyet a szabályok módosításával, fel kell hagynia a vásárlással. A változtatások létrejött szerződéseket (visszaigazolt megrendeléseket) nem érintik.

1.6. Az Eladó jogosult továbbá a forgalmazott termékek körét, vételárát, határidőket, stb. megváltoztatására. A változás a Web áruház felületén történt megjelentés időpontjától hatályos.

2. Regisztráció

2.1. A Web áruház tartalmának minden része elérhető bárki számára, regisztráció nélkül és a vásárlásnak sem feltétele az érvényes regisztráció. Azonban, ha a Vásárló regisztrálni kíván a Web áruházba, akkor a következő adatokat kell megadnia az Eladó részére:

            Név,

            Email cím,

            Jelszó,

            Cím (szállítási, számlázási cím),

            Telefonszám.

A regisztráció sikeréről az Eladó e-mailben tájékoztatja a Vásárlót a regisztráció sikeréről.

2.2. Vásárló jogosult a regisztrációját bármikor törölni az gabor@micimackobababolt.hu e-mail címre küldött üzenettel. Az üzenet megérkezését követően az Eladó köteles haladéktalanul gondoskodni a regisztráció törléséről. A Vásárló felhasználói adatai a törlést követően azonnal eltávolításra kerülnek a rendszerből; ez azonban nem érinti a már leadott rendelésekhez kapcsolódó adatok és dokumentumok megőrzését, nem eredményezi ezen adatok törlését, ugyanis ezen adatok tárolását a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény 169. §-a írja elő. Az eltávolítás után az adatok visszaállítására többé nincs mód.

2.3. A felhasználói hozzáférési adatok (így különösen a jelszó) titokban tartásáért kizárólag a Vásárló a felelős. Amennyiben a Vásárló tudomást szerez arról, hogy a regisztráció során megadott jelszavához jogosulatlan harmadik személy hozzájuthatott, köteles haladéktalanul megváltoztatni jelszavát, ha pedig feltételezhető, hogy a harmadik személy a jelszó használatával bármilyen módon visszaél, köteles egyidejűleg értesíteni az Eladót.

2.4. A Vásárló vállalja, hogy a regisztráció során megadott személyes adatokat szükség szerint frissíti annak érdekében, hogy azok időszerűek, teljesek és a valóságnak megfelelőek legyenek.

3. A vásárlás menete

3.1. A vásárlónak lehetősége van választani, illetve rendelni az áruház termékei közül.  A vásárló a kiválasztott termékre kattintva, megtekintheti annak bővebb ismertetőjét. Vásárlási szándéka esetén, a megvásárolni kívánt terméket, a -„Kosárba”- gomb megnyomásával, egy virtuális kosárba helyezi. A kosár „Megtekintés” gombjára kattintva, megtalálja, a vásárlás során kosárba helyezett termékeket, valamint a számla végösszegét és a szállítási költséget is. Itt leellenőrizhetik rendelésük helyességét, különös tekintettel az árakra és a mennyiségekre, melyeket igény szerint módosíthatnak, javíthatnak is. A kosár automatikusan kiszámítja, a rendelés végösszegét.

3.2. Ha megfelelőnek tartja a kosárban elhelyezett termékek mennyiségét, leellenőrizte a végösszeget, és úgy döntött, hogy meg szeretné vásárolni őket, akkor egyszerűen kattintson a "Pénztár" gombra. Ez után lehetősége van kiválasztani, hogy már regisztrált vásárlóként szeretne-e belépni, új vásárlóként akar regisztrálni, esetleg regisztráció nélkül akar vásárolni. Ha korábban már vásárolt áruházunkban, úgy adja meg a korábbi regisztráció során megadott e-mail címét és jelszavát. Ha új vásárlóként szeretne regisztrálni, akkor adja meg a vásárláshoz szükséges adatait, amelyeket a rendszer eltárol, és a legközelebbi vásárlás alkalmával már csak be kell jelentkeznie. Regisztráció nélküli vásárlás esetén adja meg számlázási és szállítási címét. A következő lépésben válassza ki az Önnek megfelelő szállítási módot (személyes átvétel vagy futárszolgálat), valamint fizetési módot (készpénz, előreutalás, utánvét). Ha egyetért a megrendelés tartalmával, akkor a megrendelés elküldéséhez kattintson a „Megrendelés” gombra, ezzel Ön egy fizetési kötelezettséggel járó megrendelést hoz létre, melyet - „elállási jog” idejének letelte után - köteles kifizetni.

3.3. Rendelést leadhat:

            - kényelmesen web áruházunk keresztül

            - telefonon a +36 30 2823227vevőszolgálati telefonszámunkon

            - mailen keresztül az gabor@micimackobababolt.hu email címen keresztül

A webes rendelésen kívül kérjük, minden esetben tüntesse fel a rendelni kívánt termék cikkszámát, nevét, a kívánt méretet és színt, valamint a mennyiséget. Továbbá kérjük, jelezze, hogy a terméket a web áruházon keresztül találta meg, csak így tudjuk biztosítani a web áruház nyújtotta kedvezményeket. A sikeres megrendelés érdekében kérjük, tüntesse fel személyes adatai mellett, hogy futárszolgálattal kéri a kiszállítást, vagy személyesen szeretné rendelését átvenni egri üzletünkben (5430 Tiszaföldvár Nefelejcs út 3.), valamint hogy miként szeretné azt pénzügyileg teljesíteni (futárszolgálat esetén: előreutalás, utánvét, külföldről banki átutalás; személyes átvétel esetén: készpénz).

3.4. Különösen fontos a telefonos elérhetőség és email cím pontos feltüntetése. Hiányos elérhetőségi adatok kitöltése esetén a megrendelést az Eladó nem teljesíti.

3.5. A Vásárló megrendeléssel elfogadja, hogy a megrendelés teljesítéséhez az "Eladó" közvetített szolgáltatást vehet igénybe. Az Eladó igénybe vehet alvállalkozót, mivel a szállítást esetenként harmadik fél (futárcég) végzi. Az Eladó egyben vevője és nyújtója is a fenti szolgáltatásoknak.

4. Adatbeviteli hibák kijavításának technikai lehetőségei

4.1. Az adatbeviteli hibák javítására a „Megrendelés jóváhagyása” gomb megnyomása előtt van lehetőség. A visszalépéshez a ’Vissza’ gombot kell használni. A regisztrációkor megadott adatokat és belépési jelszót bejelentkezés után bármikor meg lehet változtatni a ’Vásárlói adatok' menüpontban. A "Kosár" tartalma bármikor ellenőrizhető, változtatható, vagy akár törölhető. Ha a megrendelés elküldését követően észlelt adatbeviteli hiba esetén ezt haladéktalanul jelezni kell az gabor@micimackobababolt.hu e-mail címen.

5. Ajánlati kötöttség, visszaigazolás

5.1. A Vásárló által elküldött ajánlat megérkezését az Eladó legkésőbb az ajánlat megérkezését követő 48 órán belül automatikus visszaigazoló e-mail útján visszaigazolja a Vásárló részére, mely visszaigazoló e-mail tartalmazza a Vásárló által a vásárlás, illetve regisztráció során megadott adatokat (számlázási és szállítási információk), a rendelés azonosítóját, a rendelés dátumát a megrendelt termékhez tartozó elemek felsorolását, mennyiségét, a termék árát, szállítási költséget és a fizetendő végösszeget. Ha a Vásárló rendelését már elküldte az Eladó részére és hibát észlel a visszaigazoló e-mailben szereplő adatok tekintetében, azt haladéktalanul jeleznie kell az Eladó felé, a nem kívánt rendelések teljesítésének elkerülése érdekében.

5.2. A Vásárló mentesül az ajánlati kötöttség alól, ha 48 órán belül nem kapja meg az Eladótól az elküldött rendelésére vonatkozó visszaigazoló e-mailt.

5.3. E visszaigazoló e-mail Eladó részéről a Vásárló által tett ajánlat elfogadásának minősül, mellyel érvényes szerződés jön létre az Eladó és Vásárló között.

5.4. Ha a Vásárló rendelését már elküldte az Eladó részére és hibát észlel a visszaigazoló e-mailben szereplő adatok tekintetében, azt haladéktalanul jeleznie kell az Eladó felé, a nem kívánt rendelések teljesítésének elkerülése érdekében.

5.5. A megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Kormányrendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.

6. Termékek ára, jellemzői

6.1. Áraink a rendelés időpontjában érvényes listaárak, amelyeket a web áruházban a termékek mellett találnak. Az árak bruttó árak, az ÁFÁ-t tartalmazzák, azonban ezek az árak nem tartalmazzák a szállítási költséget. A szállítási költség a pénztár folyamat során a megrendelés véglegesítése előtt, valamint a Vásárlási feltételek között is megtalálható. A Web áruház felületén szereplő termékképek és készlet-információk tájékoztató jellegűek és a valóságtól eltérhetnek. Amennyiben a web áruházban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a vevőt az új adatokról. A vevő ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől.

6.2 Akcióink alatt található ajánlataink a készlet erejéig érvényesek!

6.3 A több darabos (akciós csomagajánlatoknál) csomagoknál a darabár csak tájékoztató jellegű. A termék csak a leírásban megadott csomagban rendelhető.

6.4 Egyes esetekben előfordulhat, hogy a megrendelt termék helyett csak helyettesítő terméket tudunk küldeni. Ez esetben az Eladő a Vevővel telefono vagy mailes formában egyeztet. A helyettesítő termék lényeges tulajdonságokban nem térhet el a megrendelt terméktől, és minőségileg azzal megegyező vagy csak jobb lehet.

7. Kiszállítás, személyes átvétel

7.1. Kiszállítás

Az Munkaruhaexpessz web áruház csomagjait szerződött partnerünk a GLS futárszolgálat szállítja házhoz. Szállítással kapcsolatos információkért kérjük, hívja a GLS ügyfélszolgálatát a következő telefonszámon: +36 1 802 0265. https://gls-group.eu/

Ha a termék raktáron van, akkor az adott (14:00-ig leadott rendelés esetén), vagy a következő munkanapon gondoskodunk a csomag feladásáról, így a termék kiszállítása egy-két munkanapon belül megtörténik. Ha a megrendelt termék nem áll rendelkezésre raktárunkban, úgy a megrendeléstől függően átlagosan 6-8 munkanapra módosul a szállítási határidő. Minden esetben rendszerünk visszaigazoló maileket küld a rendelés státuszáról, mely tartalmazza a vevői adatokat, a megrendelt termékeket, valamint a szállítási és a raktári információkat. Amennyiben a megrendelt termékeket több csomagban szállítjuk (Max 50 kg), Ön csak a rendszerünk által számolt szállítási költséget fizeti.

Szállítási címnek minden esetben olyan címet adjon meg (pl.: munkahelyi cím), ahol munkanapokon 8 és 18 óra között folyamatosan tartózkodik és a terméket át tudja venni.

A Vásárló köteles a kiszállítás vagy személyes átvétel esetén az átvétel időpontjában a csomag sértetlenségét, a termékek darabszámát ellenőrizni, és az átvételi elismervényt aláírni, amennyiben mindent rendben talált a termékkel kapcsolatban. Ha sérült a csomagolás vagy a termék, a Vásárlónak a helyszínen kérnie kell jegyzőkönyv felvételét a hibáról. A nem sértetlen csomagolású terméket a Vásárló csak saját felelősségére veheti át. Az Eladónak utólag jegyzőkönyv nélküli mennyiségi és minőségi reklamációt nem áll módjában elfogadni. Az átvételi elismervény aláírásával a Vásárló ugyanis elismeri, hogy az átvett csomag mind külsőleg, mind pedig tartalmát illetően megfelel a megrendelésében foglaltaknak. (nem hiányos a csomag tartalma, nem sérült a csomagolás vagy a termék). A kiszállítás munkanapokon 8-18 óra között történik. A Vásárló köteles olyan szállítási címet megadni, ahol a fenti időintervallumban elérhető.

A leszállított áru a vételár teljes kifizetéséig a szállító tulajdonában marad.

7.1.1. Szállítási módok

- Személyes átvétel a boltunkban           

- GLS Futárszolgálat         

GLSi díjak: Alap szállítási dij : 1969,-Ft+Áfa az az Bruttó 2500 ,-Ft (0-10kg között)

- Magyar posta díjak:

  1. Csomagautomatába, Posta Pontra vagy postára kézbesítve: bruttó 990 Ft/db. (csomagolási és /vagy kezelési költség + 2500 Ft)
  2. Háznál történő kézbesítés esetén: 0-10 kg-ig bruttó 1990 Ft/db. (csomagolási és /vagy kezelési költség + 2500 Ft)
  3. Háznál történő kézbesítés esetén: 10-20 kg-ig bruttó 2990 Ft/db. (csomagolási és /vagy kezelési költség + 2500 Ft)
  4. Háznál történő kézbesítés esetén: 20-40 kg-ig bruttó 5990 Ft/db. (csomagolási és /vagy kezelési költség + 2500 Ft)

7.2. Személyes átvétel

A Vásárló választása szerint lehetőség van a Web áruházban vásárolt termékek személyes átvételére is. A személyes átvétel helye: az Eladó 3300 Eger, Maklári út 120. cím alatti ügyfélszolgálati és átvételi pontja. A személyes átvételre nyitva tartási időben van mód: Munkanapokon, hétfőtől péntekig: 8:30-17.00 óra között. A csomag és csomagolás sértetlensége a személyes átvétel esetén is ellenőrizendő a Vásárló által is.

7.3 Vevő, ha legkevesebb költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozást választ, akkor az elállás esetén, az ebből adódó többletköltségét a vállalkozás nem köteles megtéríteni.

8. Fizetési módok

A termék vételárának és szállítási költségének kifizetése készpénzben, „utánvéttel” vagy külföldről előreutalással fizetéssel történik.

Személyes átvétel esetén választható fizetési módok: készpénz, előreutalás.

Futárszolgálattal történő kiszállítás esetén választható fizetési módok: előreutalás, utánvét, külföldről banki előreutalás.
Utánvét esetén a futár  készpénzt  és bankkártyát fogad el.

Utánvét opció választásánál kérjük, vegye figyelembe, hogy a maximum értékhatár a nettó 100.000 Ft.

Előreutalásnál a rendszerünk által generált utolsó email végösszegét (mely tartalmazza a rendelt termékeket, a szállítási költséget és az ÁFA-t) raktári visszaigazolásunkat követően kérjük, szíveskedjen számlaszámunkra átutalni (számlaszámunkat visszaigazoló mailünk tartalmazza). Pénzügyi teljesítést követően, raktári rendelkezésre állás függvényében haladéktalanul gondoskodunk rendelésének kiszállításáról.

9. Elállás joga

Az e pontban foglaltak kizárólag a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személyre vonatkoznak, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, valamint az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje (a továbbiakban „Fogyasztó ”).

Fogyasztó jogosult a termék adásvételére irányuló szerződés esetén

            A) a terméknek,

            b) több termék szolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott terméknek,

            c) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,

            d) ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak, a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül a szerződéstől indokolás nélkül elállni.

Az Eladó törvényi kötelezettsége 14 naptári nap elállási jogot biztosít a Fogyasztónak arra, hogy elállási jogát gyakorolja.

Fogyasztót megilleti az a jog, hogy a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.

9.1. Elállási jog gyakorlásának menete

Ha a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, telefaxon vagy elektronikus úton küldött levél útján) a jelen ÁSZF 1. pontjában feltüntetett elérhetőségek igénybevételével az Eladó részére.

Ebből a célból Fogyasztó felhasználhatja a következő linken 

keresztül elérhető elállási nyilatkozat - mintát is.  Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát az Eladó részére.

A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát az 10. pontban meghatározott rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta.

Mindkét esetben az Eladó mailben haladéktalanul visszaigazolja a Fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését.

Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha Fogyasztó az erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) elküldi az Eladónak.

Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mail vagy telefaxon keresztül történő értesítés esetén az e-mail illetve a fax küldésének idejét veszi figyelembe Eladó a határidő számítás szempontjából. A Fogyasztó levelét ajánlott küldeményként adja postára, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.

Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket az Eladó 1. pontban feltüntetett címére indokolatlan késedelem nélkül, az elállási szándékkal együtt ill napon visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, ha Fogyasztó a 14 napos határidő letelte előtt elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt futárnak átadja) a terméket.

A termék Eladó címére történő visszaküldésének költsége Fogyasztót terheli. Eladónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldésének költségén kívül az elállás kapcsán a Fogyasztót semmilyen más költség nem terheli.

A terméket eredeti, sértetlen állapotában a számlamásolattal együtt visszaküldheti címünkre. Visszaküldés egyeztetése miatt hívhatja a +36-36-898-295 telefonszámot, ahol munkatársaink készséggel állnak rendelkezésére. Cserére vonatkozó igénye esetén kérjük, hogy a számlán, vagy annak másolatán szíveskedjen feltüntetni új megrendelését (cikkszám, mennyiség, méret és szín megjelölésével), amelyet az eredeti feltételeink mellett regisztráltunk, és a kért árut Önnek megküldjük. Az áru személyes cseréjére raktári egyeztetés után biztosítunk lehetőséget.

Eladó jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy Fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte: a kettő közül az Eladó a korábbi időpontot veszi figyelembe. A sértetlenül és az elállási idön belül visszaküldött áru ellenértékét, eladő köteles 14 napon belül vevőnek visszatéríteni.

A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz az Eladó, kivéve, ha Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.

Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.

9.2. A Fogyasztót nem illeti meg az elállási jog

Olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza (pl. fehérnemű). Az ilyen termékek visszavétele az Eladótól nem várható el akkor, ha a Fogyasztó a terméket közvetlenül védő csomagolást már felbontotta és/vagy rendeltetésszerű használatát megkezdte, hiszen ilyenkor nem zárható ki, hogy a termék emberi testtel vagy testnedvekkel, illetve baktériumokkal érintkezett, így a termék higiéniai vagy egészségügyi minősége már nem garantálható.

Ezen termékek esetében az elállási jog csak akkor illeti meg a Vásárlót, ha a termék csomagolását még nem bontotta fel.

Amennyiben kérdése merült fel az elállási jog gyakorlásával kapcsolatban, úgy további tájékoztatásért keresse ügyfélszolgálatunkat az ÁSZF elején található elérhetőségeinken.

10. Szavatosság

10.1. Kellékszavatosság

Vásárló az Eladó hibás teljesítése esetén az Eladóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet.

Fogyasztói szerződés esetén Vásárló az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait Vásárló érvényesíteni már nem tudja.

Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén a jogosult az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.

Vásárló – választása szerint – kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést Vásárló nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát az Eladó költségére Vásárló is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

Vásárló a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Eladó adott okot.

Vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni az Eladóval.

Vásárló közvetlenül az Eladóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

A szerződés teljesítésétől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Vásárló igazolja, hogy a terméket az Eladótól vásárolta (számla vagy a számla másolatának bemutatásával). Ilyen esetben az Eladó csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a Vásárló részére történő átadást követően keletkezett. Amennyiben az Eladó bizonyítani tudja, hogy a hiba oka a Vásárlónak felróható okból keletkezett, nem köteles Vásárló által támasztott szavatossági igénynek helyt adni. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Vásárló köteles bizonyítani, hogy a Vásárló által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Ha Vásárló a szavatossági igényét a terméktől - a megjelölt hiba szempontjából - elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.

10.2. Termékszavatosság

A termék (ingó dolog) hibája esetén a fogyasztónak minősülő vásárló – választása szerint – a 11.1. pontban meghatározott jogot vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Fogyasztót azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét Vásárló a gyártóval szemben érvényesítheti.

Termékszavatossági igényként Fogyasztó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti, azaz pénzbeli orvoslásra, árleszállításra és elállásra nincs mód, hiszen a gyártó és a fogyasztó között nem jött létre szerződéses jogviszony, hiányzik a szerződés. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Fogyasztónak kell bizonyítania.

Egy termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Termékszavatossági igényét Fogyasztó a termékgyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. A Fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a Fogyasztó felelős.

Fogyasztó a termékszavatossági igényét az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával (Eladó) szemben gyakorolhatja.

A Ptk. értelmében gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója is.

A gyártó, forgalmazó (Eladó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

            A terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

            A hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

            A termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak, forgalmazónak (Eladó) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

11. Jótállás

A fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállással kapcsolatban az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet tartalmaz előírásokat. A rendelet (tárgyi) hatálya csakis az új, Magyarország területén kötött fogyasztói szerződés keretében értékesített és a rendelet mellékletében felsorolt termékekre vonatkozik.

A jótállás kezdő időpontja a termék Fogyasztónak történő átadásának a napja, vagy ha az üzembe helyezést az Eladó vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napja. Eladó a termékhez mellékelt jótállási jegyet akkor érvényesíti, amikor a Fogyasztó a terméket átveszi.

Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék Fogyasztó részére való átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát

            - szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembe helyezést az Eladó, vagy annak megbízottja végezte el, illetve ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati-kezelési útmutató hibájára vezethető vissza)

            - rendeltetésellenes használat, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása,

            - helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás,

            - elemi kár, természeti csapás okozta.

Jótállás keretébe tartozó hiba esetén a Fogyasztó:

Elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az Eladónak a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a termék hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével a Fogyasztónak okozott érdeksérelmet.

Ha az Eladó a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a Fogyasztó érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a Fogyasztónak a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, a Fogyasztó – választása szerint – a vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát az Eladó költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

A kijavítást vagy kicserélést – a termék tulajdonságaira és a Fogyasztó által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a Fogyasztó érdekeit kímélve kell elvégezni. Az Eladónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.

A kijavítás során a termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.

Nem számít bele a jótállási időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a Fogyasztó a terméket nem tudja rendeltetésszerűen használni. A jótállási idő a terméknek vagy a termék részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) termékre (termékrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik.

A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek az Eladót terhelik.

Fogyasztót azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Ezen korlátozásoktól függetlenül Fogyasztót a jótállásból fakadó jogok a 11.1 és a 11.2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

Szavatosság, jótállás érvényesítése

A Vásárló a megvásárolt termékekre vonatkozó szavatossági vagy jótállási igényét személyesen az Eladó címén, e-mailen vagy telefonon jelezheti.

Amennyiben a hibásként megjelölt termék nem rendelkezik a hibával, és a bevizsgálás alatt más hiba sem válik felismerhetővé, úgy az Eladót szavatossági kötelezettség nem terheli, a terméket nem cseréli, és vételárát nem térít vissza. A Vásárló jogosult ugyanakkor ilyen esetben is a terméket személyesen átvenni, vagy kérni annak saját költségén történő újbóli kiszállítását.

12. A felelősség korlátozása

A Web áruházban való vásárlás feltételezi a Vásárló részéről az internet lehetőségeinek és korlátainak ismeretét és elfogadását, különös tekintettel a technikai teljesítményekre és a lehetséges hibákra.

Az Eladó semmilyen módon nem felelős az alább felsorolt pontokban foglaltak miatt, bármilyen okból is következtek be:

            - Az interneten küldött és/vagy fogadott bármilyen adat meg nem érkezése, véletlenszerű megváltozása.

            - Bármilyen működési hiba az internetes hálózatban, ami megakadályozza a Web áruház akadálytalan működését és a vásárlást.

            - Bármilyen meghibásodás, bármely vételi eszközben a kommunikációs vonalakon.

            - Bármely nem ajánlott vagy tértivevényes formában küldött levél - függetlenül attól, hogy papír, vagy elektronikus formában érkezett -, de főleg bármilyen adat elvesztése.

            - Bármely szoftver nem megfelelő működése.

            - Bármilyen programhiba, rendkívüli esemény vagy technikai hiba következményei.

Az Eladó nem felelős semmilyen alapon, semmilyen közvetlen vagy közvetett kárért, ami a Web áruházhoz való csatlakozás, a Web áruház megtekintése miatt következett be.

A Vásárló felelősséggel tartozik a más személy személyes adatainak megadásából, illetve Web áruházban történő közzétételéből eredő károkért. Az Eladó ilyen esetben minden segítséget megad az eljáró hatóságoknak a jogsértő személy személyazonosságának megállapítása céljából.

A Web áruház részét képező nyilvános kommunikációs csatornákat (termékértékelések írása) minden Vásárló saját felelősségére veheti igénybe. A Web áruház automatikusan nem moderált, ugyanakkor, amennyiben jogsértő vagy érdeksértő tartalomra vonatkozó értesítés, bejelentés érkezik, ill. az bármely más módon az Eladó tudomására jut, úgy az Eladó jogosult bármely tartalom illetve azok része ideiglenes vagy végleges, indoklás nélküli eltávolítására. Ismétlődő, vagy súlyos jogsértést megvalósító magatartás esetén az Eladó jogosult az adott Vásárlót véglegesen kizárni az oldal használatából, ideértve regisztrációjának törlését is.

13. Szerzői jog

A Web áruház felületén található valamennyi tartalom szerzői jogai térbeli és időbeli korlátozás nélkül az Eladót illetik meg.

Az Eladó fenntartja a jogot, hogy bíróságok vagy hatóságok előtt eljárást kezdeményezzen minden olyan személy ellen, aki a Web áruház használatával (ideértve a vásárlást is) jogsértést követ el, illetve arra kísérletet tesz. A Web áruház nem vonható felelősségre semmilyen, harmadik személy által valamely felhasználó vagy Vásárló rovására elkövetett jogsértés miatt.

14. Adatvédelem

Adatvédelmi nyilatkozat

Az Ön által megadott adatokat az Kondor Anikó E.V . kizárólag a megrendelés teljesítése, a rendelési feltételek későbbi bizonyítása, illetve hírlevél küldése céljából tárolja. Adatait harmadik fél részére nem adjuk át, kivéve, ha az a szerződés teljesítése érdekében alvállalkozónkként működik közre, pl. futárszolgálat, aki az Kondor Anikó E.V.-től kapott adatokat semmilyen formában nem jogosult felhasználni, tárolni, illetve harmadik fél részére továbbadni. Adatai kezelésekor a Személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló 1992. évi LXIII törvénynek megfelelően járunk el.

Az információk tulajdonjoga

Kijelentjük, hogy Kondor Anikó E.V. birtokolja az oldalainkon látható információkat. A www.micimackobababolt.hu oldalainak tartalmát és a kialakítását nemzetközi és magyar törvények védik. Tilos továbbá a tőlünk származó információk, cikkek árusítása, bármilyen formában történő megváltoztatása és ismételt megjelentetése. A megjelent anyaggal kapcsolatos minden további jogunkat fenntartjuk, és szükség esetén akár bírósági úton is érvényesítjük.

Aki a web áruházunkba regisztrálja magát, az adatvédelmi nyilatkozatunkat elfogadottnak tekinti, azzal egyetért.

A szolgáltató neve: Kondor Anikó E.V

A szolgáltató székhelye: 5430 Tiszaföldvár Nefelejcs út 3

A szolgáltató elérhetősége, az igénybe vevőkkel való kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési címe: gabor@micimackobababolt.hu

A szolgáltató adószáma: 52409792-2-36

A szolgáltató telefonszáma: +36 30 2823227

A szerződés nyelve: magyar

A tárhely-szolgáltató neve: ShopRenter.hu Kft.


A tárhely-szolgáltató címe: 4028 Debrecen, Kassai út 129. III/304.


A tárhely-szolgáltató e-mail címe: info@shoprenter.hu


A tárhely-szolgáltató weboldala: www.shoprenter.hu

15. Panaszügyintézés

A panaszok bejelentésére, kapcsolattartásra használható cím, telefonszám, levelezési cím megegyezik a Web áruház 1. pontban rögzített Ügyfélszolgálati címével.

A Vásárló panaszát szóban vagy írásban jelentheti be az Ügyfélszolgálaton.

Az Eladó a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a Vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, az Eladó a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát a Vásárlónak átadja. Ha a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, az Eladó a panaszról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, és annak egy másolati példányát a Vásárlónak átadja, egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el.

Eladó a telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Vásárlónak legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi a jegyzőkönyv másolati példányát.

Minden egyéb esetben az Eladó az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el.

A telefonon, vagy más hírközlési eszköz segítségével rögzített panaszt az Eladó egyedi azonosítóval látja el, mely a későbbiekben egyszerűsíti a panasz visszakeresését.

Eladó a hozzá írásban érkezett panaszt 30 napon belül érdemben megválaszolja. Az intézkedés jelen szerződés értelmében a postára adást jelenti.

A panasz elutasítása esetén az Eladó az elutasítás indokáról tájékoztatja a Vásárlót.

15.1. Egyéb jogérvényesítési lehetőségek

Amennyiben az Eladó és Vásárló között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita Eladóval való tárgyalások során nem rendeződik, milyen jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva Vásárló számára:

            - Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál,

            - Békéltető Testület eljárásának kezdeményezése,

Békéltető Testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak minősül a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.

Az Európai Bizottság által fejlesztett és üzemeltetett online vitarendezési platform, amely jogviták rendezésére használható, elérhető az alábbi linken: http://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/consumers-dispute-resolution/out-of-court-procedures/index_hu.htm, a platform használatának feltételeivel együtt.